Nová verze e-commerce platformy na Magento 2 pro Bricoman.pl
Výzva
Bricoman je jedinečný řetězec moderních obchodů pro kutily, který nabízí stavební materiály, vybavení, profesionální nářadí, služby a poradenství, které pomáhají profesionálům při realizaci projektů na zlepšení bydlení pro jejich zákazníky. Mezi zákazníky patří profesionálové a individuální zákazníci, kteří staví, renovují nebo zařizují domy, byty, komerční nebo průmyslové budovy. Bricoman nabízí desítky tisíc produktů – od stavebních materiálů až po potřeby pro kutily. Má síť prodejen rozmístěných po celém Polsku.
Za účelem zlepšení použitelnosti internetového obchodu a upgradu stávající verze Magento hledala společnost Bricoman důvěryhodného dodavatele, který implementuje moderní řešení elektronického obchodu.
Řešení
Bricoman se rozhodl svěřit tento úkol Exorigo-Uposovi. V oblasti IT služeb pro stacionární prodejny řetězce spolupracujeme již řadu let. Kromě toho jsme v minulosti prováděli také podporu a vývoj systému elektronického obchodování společnosti Bricoman.
Změna internetového obchodu Bricoman byla mimo jiné diktována potřebou implementovat nová technologická řešení. Chceme vždy sledovat nejnovější trendy a poskytovat našim zákazníkům stále lepší zážitek z nakupování. Nové webové stránky však neznamenají jen nové funkce, ale také osvěžený, moderní grafický design, díky němuž můžeme ještě lépe prezentovat sortiment výrobků Bricoman – říká Agata Dublasiewicz, E-commerce Project Manager Bricoman.
Projekt začal sérií schůzek a předimplementační analýzou se zákazníkem, jejímž cílem bylo identifikovat problémy a výzvy v rámci stávajícího systému online prodeje. Podrobná analýza provozních směrnic a klíčových obchodních procesů umožnila našim specialistům definovat způsob implementace nového systému a navrhnout nejlepší možné řešení.
Implementační práce ve společnosti Bricoman jsme zahájili od analýzy potřeb zákazníka. Tento přístup nám umožnil jasně definovat cíle. Programátorské práce vycházely z jádra systému připraveného společností Adeo (Bricoman). Jednalo se o jeho rozšíření a přizpůsobení očekáváním a potřebám zákazníka. Klíčovým prvkem projektu byla implementace e-shopu. Druhou fází byly vývojové práce následující po uvedení do provozu – říká Sylwia Pacek-Kuna, E-commerce Project Manager společnosti Exorigo-Upos.
Abychom dosáhli našeho cíle, analyzovali jsme stávající portál a uspořádali jsme workshop se zákazníkem. Tehdy byl portál Bricoman založen na platformě Magento 1.9, kterou podporovala společnost Exorigo-Upos.
V důsledku toho jsme se rozhodli implementovat nový internetový obchod na platformě Magento 2, založený na základních modulech systému poskytovaných společností Adeo (Bricoman).
Nový obchod, zaměřený na maloobchodní zákazníky B2B a B2C, byl integrován s řadou externích systémů, včetně např:
– zpracování objednávek,
– výpočet nákladů na doručení na základě přepravní vzdálenosti,
– geolokace a výpočtu trasy doručení,
– integrace s moduly dopravních služeb,
– integrace prodejních kanálů
– integrace s provozovatelem platebních služeb,
– integrace s věrnostním, propagačním a prodejním systémem v tradičních obchodech,
Na novou platformu jsme také převedli databázi zákazníků.
Implementace Magenta probíhala pomocí agilní metodiky – řízení projektu a vývoje. To oběma stranám umožnilo větší flexibilitu a přizpůsobení platformy průběžným a novým obchodním očekáváním a požadavkům.
Výsledek
Kromě svěžího grafického designu získal současný internetový obchod klienta řadu vylepšení, která výrazně zvýšila efektivitu a škálovatelnost řešení. V rámci rozvoje webových stránek po jejich spuštění jsme podpořili optimalizaci a umístění platformy, což vedlo k lepšímu umístění v Google vyhledávači.