Implementace Akneo PIM, adobe Commerce a CMS pro Amica

Číst více
Implementace Akneo PIM, adobe Commerce a CMS pro Amica

Výzva

Společnost Amica SA je největším polským výrobcem domácích spotřebičů. Existuje od roku 1945. Nabízí celou řadu inteligentních velkých a malých domácích spotřebičů, které se vyznačují nejnovějšími technologiemi a moderním designem. Čtyřicet zahraničních trhů generuje více než 70 % zisku.

Společnost chtěla vytvořit moderní webové stránky, které by umožnily atraktivní prezentaci nabídky. Bylo nezbytné poskytnout uživatelům, kteří navštíví webové stránky, další informace o výrobcích a možnostech online nákupu vybraného příslušenství a doplňkových nabídek. Od společnosti Amica se také očekává implementace pokročilého, intuitivního srovnávače produktů, který je v oblasti domácích spotřebičů klíčový.

pro realizaci tohoto projektu a dalších projektů s produktovými daty bylo nutné vyvinout architekturu, která by umožnila centralizaci a sjednocení procesů souvisejících se správou dat. Společnost Amica stála také před volbou vhodného systému třídy PIM.

V souvislosti s těmito plány se společnost Amica obrátila na Exorigo-Upos – jako oficiálního technologického partnera společností Adobe a Akeneo, tedy poskytovatelů špičkových řešení pro elektronické obchodování.

Řešení

Schválením konkrétních systémů byl odstartován celý projekt. Poté projektový tým stanovil pořadí, v jakém budou implementace probíhat. Společnost Exorigo-Upos jako technologický partner chtěla mít v této fázi jistotu, že byly identifikovány všechny obchodní potřeby společnosti Amica.

Výchozím bodem byl MVP pro Akeneo PIM, protože bylo nezbytné shromáždit data o produktu ze základních systémů a ověřit je. Bylo také nutné sjednotit produktové informace do modelů PIM – tento krok musel proběhnout před spuštěním dalších projektů.

Cílená implementace systému PIM byla výzvou. Podařilo se to jen díky obrovskému nasazení projektového týmu na straně společnosti Amica a zkušenostem společnosti Exorigo-Upos s realizací takových projektů.

Rozsah implementace nejlépe dokreslují její prvky:

  • Vývoj univerzálního datového modelu pro celou skupinu Amica.
  • Zohlednění 2 500 atributů.
  • Standardizace a příprava standardního procesu správy dat pro devět trhů a jazyků.
  • Vytvoření více než 3 000 automatických pravidel pro mapování dat.

Kromě toho tým společnosti Amica vyvinul rozhraní z interního systému do systému Akeneo. To představovalo značnou výzvu vzhledem ke složitosti a různorodosti dat.

Klíčovou výzvou pro nás byla implementace globálního řešení pro správu produktových dat – PIM Akeneo, které bylo základem pro další plánované implementace v digitální oblasti. Projekt byl od počátku obrovskou výzvou, protože PIM Akeneo musel kombinovat nejen různé systémy, ale také velmi odlišné oblasti, které za nimi stojí, a tedy – výrobní oblast popisuje materiály jinak než marketing a prodej. Díky obrovské podpoře a zkušenostem týmu Exorigo-Upos, který se tomuto projektu věnoval, a nasazení celého projektového týmu na straně společnosti Amica se nám společně podařilo dosáhnout předpokládaných cílů. Dnes je PIM Akeneo hlavním zdrojem komplexních informací o produktech pro následné trhy skupiny Amica. V současné době Akeneo tvoží webové stránky na 3 trzích pro tři různé značky a podporuje data ve 4 jazycích. Je také zdrojem pro systémy podpory prodeje a digitální agentury spolupracující se skupinou Amica. Plánujeme rozvoj s novými značkami, trhy a další integrace.

Piotr Zieliński, Sales Digitalization Vice Director – Amica

Dalším projektem, který byl realizován ve stanoveném pořadí, byla implementace platformy Adobe Commerce. E-commerce tým Exorigo-Upos se zaměřil na technologickou vrstvu a agentura GoldenGrid na UX a grafický design webových stránek. Obě společnosti mají na svém kontě několik společně realizovaných a dodejme, že úspěšných webových stránek. Kompetence obou týmů se skvěle doplňují a členové týmů již vytvořili praktickou cestu spolupráce. Ta byla klíčová pro realizaci projektů včas a v očekávané kvalitě.

Výběru platformy Adobe předcházel několikaměsíční proces vyhodnocování různých globálních e-commerce řešení. Nakonec jsme se rozhodli pro řešení Adobe Commerce Cloud, které nám poskytuje velkou flexibilitu při vytváření webových stránek a obchodů s produkty. Technologie, kterou jsme zvolili, má mnoho standardních funkcí, které umožňují komplexní prezentaci informací o produktech, intuitivní vyhledávač a pokročilý srovnávač produktů, což je v našem oboru klíčové. Při spolupráci s týmem GoldenGrid na grafické vrstvě jsme ocenili technologické přizpůsobení společnosti Adobe myšlence “mobile first”, která byla jedním z předpokladů projektu. Nelze také nezmínit množství integrací naší platformy, které jsme společně s týmem analytiků, architektů a především programátorů poměrně efektivně realizovali propojením Adobe se systémy SAP, platebních operátorů nebo kurýrních společností. Zkušenosti z budování prvního takto pokročilého webu již nyní využíváme při realizaci nových pro další značky skupiny Amica.

Robert Drożyński, Project Leader zodpovědný za implementaci e-commerce strategií pro Amica Group

Jako technologickou platformu doporučila společnost Exorigo-Upos nejnovější verzi Adobe Commerce Cloud (Magento) 2.4. Ta byla integrována především s implementovaným systémem Akeneo PIM. Kromě toho jsme zajistili migraci dat se systémy SAP ERP, SAP CRM, několika dalšími řešeními Amica a logistickým operátorem Hellmann.

Zvláštní výzvou v projektu byla příprava sady specializovaných komponent CMS. Ty umožňují podnikovým uživatelům společnosti Amica samostatně konfigurovat prvky webu, například vstupní stránky. Tohoto cíle jsme dosáhli implementací několika rozšíření modulu Magento Page Builder. Je třeba zdůraznit, že se jedná o dosud nejrozsáhlejší implementaci platformy Adobe, kterou společnost Exorigo-Upos z hlediska vývoje CMS provedla.

Navrhnout rozhraní a UX pro celé prostředí elektronického obchodu bylo pro tým designérů GoldenGrid jedinečným úkolem. Na jedné straně jsme měli k dispozici spoustu kvantitativních a kvalitativních dat, která nám usnadnila vytvoření efektivní prodejní platformy Amica. Na druhé straně jsme museli přizpůsobit informační architekturu a mapování procesů s ohledem na všechny technologické možnosti a omezení. A to vše tak, aby bylo možné vytvořené komponenty flexibilně využívat k samostatnému vývoji nových podstránek na webu Amica.pl a zároveň dalších webových stránek elektronického obchodu pro různé trhy.

Byl to náročný úkol. Tým desítky lidí strávil hodiny analýzou a modelováním kvalitativních a kvantitativních dat. Výsledkem byly stovky navržených rozhraní přizpůsobených mobilním zařízením a stolním počítačům, které vedly k vytvoření projektu určeného pro mnoho evropských trhů.

Rafał Niemczynowicz, Head of UX – GoldenGrid

Z hlediska uživatelského prostředí jsme pro zákazníky obchodu připravili intuitivní vyhledávač a pokročilý srovnávač. Společnost Amica měla zájem zejména o tyto dvě funkce. Kromě toho jsme celou nákupní cestu zdokonalili z hlediska pohodlí a designu pomocí GoldenGrid a z hlediska správnosti a rychlosti fungování pomocí vývojového týmu Exorigo-Upos. Zákazníci obchodu získali všudypřítomné informace o produktech: specifikace, názory, možnosti stažení, ale i inspirace a návrhy dalších produktů. Vše je k dispozici jak ve verzi pro stolní počítače, tak ve verzi pro mobilní zařízení.

Rozhodnutí společnosti Amica vybrat si nás jako dodavatele dvou řešení, která jsou klíčová pro fungování elektronického obchodu, tj. platformy Adobe Commerce a nástroje pro správu informací o produktech – Akeneo PIM, je pro nás důkazem velké důvěry. Projekt implementace obou systémů byl poměrně náročný – rozhodující byly zkušenosti a kompetence mého týmu, stejně jako otevřený přístup a značné nasazení klienta. Společně se společností Amica jsme implementovali systém PIM a následně s GoldenGridem vytvořili nový obchod, na který jsme velmi hrdí. Naše úsilí nyní ocení zákazníci, kteří v něm budou rádi nakupovat.

Przemysław Łukaszewski, E-commerce Business Unit Director – Exorigo-Upos

Akeneo PIM a Adobe Commerce (Magento) byly naplánovány postupně a v optimálním pořadí. Začalo se uspořádáním informací o produktech a teprve v dalším kroku byla vytvořena nová webová stránka, která byla těmito daty zásobena.

Výsledek

Implementace systému Akeneo PIM poskytla společnosti Amica odpovídající technologickou podporu pro rozvoj podnikání. Umožnila rychlejší a efektivnější implementaci dalších řešení, zejména v oblasti elektronického obchodování, ale také připravila půdu pro efektivní zahájení prodeje na nových trzích a pod různými značkami.

Práce provedená společností Exorigo-Upos také splnila očekávání společnosti Amica, že systém bude škálovatelný. Díky implementaci lze snadno sdílet produktová data s jakýmkoli prodejním nebo marketingovým kanálem – zejména to umožňuje rychlé uvedení produktu na trh.

Správa informací o produktech v celé skupině se zefektivnila – např. zvýšením přesnosti dat a zlepšením interní práce – díky zkrácení času potřebného k přípravě, ověření a zveřejnění dat. Automatizace úkolů s využitím systému pravidel Akeneo také iniciovala nový proces technického mapování dat k funkčním popisům a vlastnostem připraveným marketingovým oddělením.

V případě Adobe Commerce se ukázalo, že nové řešení je velmi pohodlné jak pro zákazníky obchodu, tak pro zaměstnance společnosti Amica. Byla připravena společná platforma pro správu obsahu a elektronický prodej, takže ji lze využít pro vývoj webových stránek dalších společností a značek v rámci skupiny Amica. Tímto způsobem byly po polské verzi pro spuštění spuštěny domény pro Fagor – jednu ze značek společnosti Amica – nejprve pro český a poté pro španělský trh.

Společnost Amica dnes využívá dvě nejlepší technologická řešení v oblasti e-commerce a může rychle spustit online prodej na dalších trzích. Zákazníci společnosti mohou kdykoli navštívit webové stránky značky, seznámit se s podrobnostmi o výrobcích a lépe se rozhodovat při nákupu. Zaměstnanci získali řešení, která zlepšila jejich každodenní práci s informacemi o produktech a vzhled webových stránek.

Potřebujete osvědčeného poskytovatele IT služeb ?

Ročně realizujeme cca 1000 projektů. Vsaďte na naše znalosti a profesionalitu.