Implementace Akeneo PIM pro 8a.pl
Výzva
8a.pl je jedním z největších polských horských a turistických obchodů. Jeho nabídka zahrnuje přibližně 20 000 produktů (včetně oblečení, profesionálního horolezeckého vybavení, bot a batohů).
Klient chtěl rozsáhlou nabídku produktů efektivně spravovat. Optimalizace v této oblasti byla nezbytná pro efektivní realizaci rozvoje obchodu a geografickou expanzi na nové trhy – český, slovenský a rumunský.
Řešení
V průběhu zvažování možnosti zavedení řešení pro správu informací o produktech trvala spolupráce mezi společnostmi 8a.pl a Exorigo-Upos několik měsíců. Dodavatel udržoval a rozvíjel internetový obchod společnosti založený na platformě Adobe Commerce (dříve Magento). Pozitivní hodnocení dosavadní spolupráce a spokojenost s kvalitou implementace elektronického obchodu byly důvodem, proč si klient pro další úkol opět vybral společnost Exorigo-Upos.
Největší výzvou byl krátký termín implementace PIM pro polský trh vzhledem k pracím na spuštění 8a.cz a převodu procesů správy produktů z Magenta na úroveň PIM.
Projekt začal sérií workshopů. Práce v této fázi byla založena na úzké spolupráci mezi společnostmi 8a.pl, Akeneo a Exorigo-Upos. Poté byla na základě zjištěných skutečností a potřeb zákazníka provedena analýza a jako technologická platforma byl doporučen PIM Akeneo ve verzi SaaS. Tým Exorigo-Upos se zaměřil na implementaci PIM a jeho integraci s Adobe Commerce (Magento). Klient byl zodpovědný za přípravu a uspořádání databáze produktů, která měla být importována z Magenta do PIM. Díky rozsáhlým zkušenostem, například z projektů tohoto typu realizovaných pro eobuwie.pl a CCC, společnost Exorigo-Upos výrazně podpořila klienta při standardizaci přenášených dat.
Chceme ocenit nasazení týmu Exorigo-Upos. Před zahájením prací podrobně představili celý proces a uvedli výhody a možná rizika spojená s jeho realizací. I přes velmi napjatý harmonogram byly všechny objednané práce dokončeny včas. Když se objevily neočekávané problémy se samotnou aplikací, tým se k nim postavil čelem a rychle je vyřešil.
Krzysztof Kozdrowicz, Project Manager – 8a.pl
Ve fázi implementace byly zahájeny práce na analýze a implementaci integrace PIM společnosti Akeneo s překladačem DeepL, což klientovi umožnilo efektivně sestavit nabídku pro zahraniční trhy.
Praktická spolupráce a komunikace vedly k celkovému úspěchu. Úspěšná implementace řešení byla dokončena za pouhé tři měsíce.
8a.pl je jedním z těch klientů, jejichž impozantní růst a ambice z něj dělají zajímavý projekt, což celý můj tým mimořádně uspokojuje. Spojení Adobe s Akeneo PIM a jejich sekvenční implementace je perfektním řešením – rozhoduje se pro ně stále více firem z oblasti e-commerce, které si uvědomují, jak velkou podporou pro zahraniční expanzi je správná technologie. K podobnému kroku se nedávno odhodlal i další z našich klientů, společnost Amica, která ji využívá pro vstup na nové trhy se svou online nabídkou.
Przemysław Łukaszewski, Head of the E-commerce Team – Exorigo-Upos
Výsledek
V současné době 8a.pl plně spravuje nabídku produktů (100 produktových řad, více než 1 200 atributů) a fotografií (260 000 SKUs) z úrovně Akeneo PIM.
Díky efektivní implementaci PIM může společnost Akeneo 8a.pl mnohem rychleji expandovat na nové trhy, kde rozvíjí prodej. Zajišťuje také pohodlí při zadávání údajů o produktech a manipulaci s nimi. Jejich konzistence a kvalita jsou dnes jednou z rozhodujících konkurenčních výhod v elektronickém obchodování – zejména v oblasti profesionálního oblečení a specializovaného vybavení, které tvoří nabídku 8a.