Implementace nového eshopu Superpharm.PL na magento 2

Číst více
Implementace nového eshopu Superpharm.PL na magento 2

Společnost Super-Pharm spustila novou verzi svých webových stránek!

Postdigitální agentura GoldenSubmarine byla zodpovědná za UX audit a návrh webu, zatímco Exorigo-Upos měla na starosti technické aspekty a celou implementaci.

Do července 2023 jsme byli zodpovědní za údržbu obchodu – od srpna však vývoj e-commerce realizuje jiný dodavate

Praktický a atraktivní design

Nové webové stránky jsou rozděleny na různé části, mimo jiné e-drugstore nebo Lifestyle Club. Vzhledem k jejich specifickému charakteru je každá z nich trochu jiná, ale přesto vizuálně konzistentní. Design je jednoduchý a pro uživatele atraktivní a zároveň přehledně prezentuje potřebné informace. Za pozornost stojí zejména produktové dlaždice navržené tak, aby si uživatel mohl ze seznamu dané kategorie vybrat objem parfému nebo barvu rtěnky a rychle přidat správný produkt do košíku. Díky tomu je nakupování mnohem jednodušší a rychlejší.

500procentní nárůst

V roce 2020 jsme zaznamenali meziroční nárůst o 500 %. A nové webové stránky mají být jedním ze základů dalšího růstu společnosti Super-Pharm. Potřebovali jsme digitální platformu, na které můžeme bezpečně a stabilně zavádět nové služby a řešení pro naše zákazníky“ – Remigiusz Chrzanowski, Digital Director a Super-Pharm board member.

Ambiciózní plán implementace byl ještě umocněn příchodem pandemie Covid-19, což znamenalo, že kromě vytvoření nového řešení společnost Exorigo-Upos podporovala stávající internetový obchod, který musel splňovat rostoucí požadavky a přizpůsobovat se rychle se měnícímu trhu. I přes dočasné turbulence jsme společně v krátké době spustili nové řešení. Důležitým prvkem realizace tak rozsáhlé služby je vzájemná důvěra a osvědčené kompetence dodavatele. Společnost Super-Pharm se spolehla na zkušenosti a znalosti svých programátorů a administrátorů nejen ve fázi návrhu a implementace, ale především při jejich každodenní práci na podpoře a dalším zlepšování webu – Olgierd Oszmiański, IT Director a člen Super-Pharm Management Boardu.

Workshopy jsou základem dobrého designu

Přípravě tak rozsáhlého projektu předcházela řada analýz a společných workshopů. Díky nim se nové webové stránky Super-Pharm vyznačují zajímavými řešeními v oblasti zákaznického prostředí, která uživatele nezahlcují obsahem stránek a umožňují mu rychle a pohodlně nakupovat.

První fází práce byla fáze zjišťování, během níž jsme na společném workshopu konfrontovali technické otázky projektu, obchodní požadavky a potřeby uživatelů. Kromě toho jsme pomocí nástrojů Hotjar a Google Analytics pečlivě analyzovali chování uživatelů na stávajícím webu a sledovali i jejich zpětnou vazbu na sociálních sítích. Nakonec jsme zohlednili nejčastěji hlášené problémy oddělení služeb zákazníkům. Po komplexní analýze jsme přešli do fáze tvorby obsahové architektury a vizuální vrstvy – Rafał Niemczynowicz, Head of UX GoldenSubmarine.

Velká výzva

Jedním z nejzajímavějších řešení webových stránek Super-Pharm je uživatelský účet Super-Pharm integrovaný s účtem LifeStyle Club. Ten zákazníkům umožňuje mimo jiné bezproblémový nákupní proces, získávání věrnostních bodů nebo rychlý přístup k historii všech objednávek v rámci jednoho webu.

Velkou výzvou při realizaci e-shopu Super-Pharm bylo sladit velký rozsah a složitost projektu s napjatým časovým harmonogramem. Věděli jsme, že společnost Super-Pharm chce co nejdříve implementovat moderní a funkční řešení, které bude kombinovat všechny části služby. Proto jsme ihned po Discovery workshopu sestavili projektový tým složený ze seniorních vývojářů Magento 2, analytiků, testerů a Dev-Ops. V takovém týmu se nám podařilo dokončit rozsah prací, což nám umožnilo spustit web během několika měsíců. Náš tým e-commerce má na svém kontě řadu implementací Magento. Přesto můžeme s jistotou říci, že z hlediska rozsahu migrace, složitosti použitých řešení a našich očekávání ohledně termínu se jednalo o nejnáročnější projekt realizovaný na platformě Magento 2 v roce 2020 – Anna Schabikowska, dřívější Project Manager, nyní Marketing Director at Exorigo-Upos.

Rozdělování úkolů

Během přípravy nových webových stránek se agentura GoldenSubmarine zabývala komplexním procesem, od provedení auditu UX až po finální grafický návrh eshopu. Společnost Exorigo-Upos byla zodpovědná za front- i back-endové práce a za celou implementaci, která zahrnovala integraci s externími i interními systémy a migraci všech dat ze starého systému do nového, založeného na systému Magento v jeho nejnovější verzi. Kromě toho jsme sáhli po Algolii – moderní platformě pro Search & Discovery, která podporuje pozitivní uživatelskou zkušenost v obchodě Super-Pharm, a to jak při vyhledávání produktů, tak při procházení stránek kategorií.

Potřebujete osvědčeného poskytovatele IT služeb ?

Ročně realizujeme cca 1000 projektů. Vsaďte na naše znalosti a profesionalitu.